Katılımcılar, sevilen dizi ve sinema filmlerinin senaristi, eğitmen kimliğiyle sektöre pek çok senarist kazandıran Hüseyin Kuzu’nun kılavuzluğunda edebî bir kısa öyküyü, yerleşik anlatım mantığından kurtararak, “hareketli görüntüler”le yeniden kurup, kısa film senaryosu olarak uyarlayacaklar.
ATÖLYENİN TANIMI:
“Yazı alfabesi” ve “Sinematografi” farklı iki anlatım aracıdır. Aslında sinemacılar yazı alfabesini “zorunlu” ve “ödünç” olarak kullanırlar. Atölye katılımcıları, canlı video konferans şeklinde gerçekleşecek atölyede yazı alfabesi ve sinematografi arasındaki temel farkları teorik olarak öğrendikten sonra, pratik olarak seçtiği bir kısa edebi öyküyle her bir yazım aşamasının retoriklerini bizzat yazarak, bir kısa film senaryosu ortaya koyacak.
Bu aşamalar şunlar:
I. AŞAMA:
KISA FİLM PROJESİNİN EDEBİ YAZIMI.
- 1. KISA EDEBİ ÖYKÜNÜN SEÇİMİ.
- 2. SİNOPSİS.
- 3. ÖYKÜ > ÖYKÜLEME / TRETMAN
- 3.1. Kişi-Mekan tablosu.
- 3.2. Kişi Analizleri Listesi.
II. AŞAMA:
KISA FİLM PROJESİNİN SİNEMATOGRAFİK YAZIMI.
- 4. KISA FİLMİN SİNEMATOGRAFİK TRETMANI.
- 5. KISA FİLM SENARYOSU.
ÖN KOŞULLAR
Kayıt olmak için ön koşul aranmamaktadır.
ATÖLYE DÜZEYİ
Her seviyeden katılımcı için uygundur.
AMAÇ
Katılımcıların edebi öykü ile senaryo arasındaki farkı uygulamaları olarak öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
1955 yılında Balıkesir/Türkiye’de doğdu. Önce İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, Uygulamalı Endüstri Sanatları Yüksek Okulu Tekstil Dizaynı Bölümünü, daha sonra da aynı akademinin (şimdi M.S.G.S.Ü) Sinema-TV Enstitüsü’nü ve Los Angeles, Film Group Institute’ü bitirdi.
Senarist olarak Şerif Gören, Erden Kıral gibi Türk Sineması’nın tanınmış yönetmenleriyle çalıştı. “Beyoğlu’nun Arka Yakası”, “Katırcılar”, “On Kadın”, “Yüreğinde Sevgiye Yer Aç”, “Polizei” gibi sinema filmlerinin, “Babaevi” gibi uzun erimli TV dizisinin senaryo yazımı ve bazı TV dizilerinin senaryo doktorluğunu yaptı…
Türsak, Sine-Sen, Sen-Der, Sinebir, Senaristbir gibi sinema kurumlarında yöneticilik yaptı. Film Market ve Aylık Antrakt Sinema Dergisi’ni yönetti. Birçok dergi ve gazetede yazdı, sayısız seminer ve panele katıldı. İstanbul, Diyarbakır, Antalya, Hopa, Kars ve Mardin kentlerinde senaryo atölyeleri yönetti.
Uludağ, Marmara, Beykent, Yeditepe, Kültür, Arel, İstanbul, Bahçeşehir ve Bilgi Üniversitelerinde “Kısa Film”, “Uzun Metraj”, “TV Dizisi Yazarlığı”, “Uyarlama senaryosu”, “Sit-Com Senaryosu” “Dünya ve Türk Sineması Tarihi”, “Film Estetiği”, “Film Yapım Teknikleri” ve “Screenwriting I ve II”, “Yapım ve Yapımcılık”, “Reklam Metin Yazarlığı ve Senaryosu”, ”Televizyonda Drama Yazarlığı” dersleri verdi.
Geçmiş yıllarda İstanbul, Antalya, Adana ve İzmir gibi ulusal film festivallerimizde, uzun ve kısa film ve senaryo yarışmalarında jüri üyeliklerinde bulundu. 1997 yılında Uluslararası İstanbul Film Festivali’nde FİBRESCİ üyesi olarak Türkiye’yi temsil etti. 2018 yılında İFSAK Sinema Emek Ödülü'ne layık görüldü.
“Son Türkü” adlı film öyküsü Kültür Bakanlığı Film Öyküsü Yarışması, “Kaliforniya İle Katmandu’nun Arası “ ve “Ara Paslar” adlı öyküleri ile Adana Film Festivali Altın Koza Film Öykü Ödülü kazandı. “Ara Paslar” ve “Yitik Umutlar” adlı projeleri T.C. Kültür Bakanlığı tarafından senaryo geliştirme desteği aldı.
Yakın zamanda TRT-Okul için 5’er dakikalık “Ayrıntıların Tarihi” ve “Yolgeçen Hanı”nın metinlerini yazdı. TRT-Belgesel kanalında yayınlanan “Başka Hayatlar” belgesel dizisinin danışmanlığını yaptı. T.C. Kültür Bakanlığı destekli “Son Savaş-Zigetvar” ve “Mustafa İnan” belgesellerinin senaryolarını yazdı.
Yazdığı Sinema Filmi Senaryoları:
Aşk Üzerine Söylenmemiş Her Şey ("Ay Hikâyeleri" Bölümü Senaristi), Ölümüne Sevda, Polizei, Sen de Yüreğinde Sevgiye Yer Aç, On kadın, Katırcılar, Beyoğlu’nun Arka Yakası.
Yazdığı Dizi Senaryoları:
Baba Evi, Baş Belası, Yıldız Karayel.
Yönetmenliğini ve Yardımcı Yönetmenliğini Üstlendiği Filmler:
Dul Bir Kadın, Bir Avuç Cennet, Bir Avuç Cennet.
Katkıda bulunduğu kitaplar:
Metin Erksan ve Sineması Üzerine, Belgesel Sinema, Sinemada Bir Asır, Sansür ve Mülkiyetin Karşısında Metin Erksan.