Sevilay Saral, Melisa Üneri ve Levent Kazak Prospektüs

Prospektüs

Sevilay Saral, Melisa Üneri ve Levent Kazak
Kategori Temel Eğitim
Kategori
  • Atölye Hakkında Bilgiler
  • Eğitmenler Hakkında

Akademik bilgiyle sektörel deneyimi harmanlayan atölye, katılımcılara dramatik yapı kurmaya dair bir prospektüs sunmayı hedefliyor. Katılımcılar tema, konu, karakter, hikâye gelişimi, ilişkiler düzeni, çatışma gibi temel kavramlardan yola çıkarak özgün hikâyelerini oluşturacaklar.

ATÖLYENİN TANIMI:

Katılımcılara dramatik kurgu konusunda bir kılavuz sunmayı hedefleyen Prospektüs’te Sevilay Saral, Melisa Üneri, Levent Kazak paslaşarak ilerleyecekler. Toplam 14 buluşmadan oluşan bu temel eğitim atölyesinin ilk 5 buluşmasında Sevilay Saral, dramatik yapının nasıl kurulup nasıl işlediğini ortaya koyacak. Atölyede, dramatik metinlerin iki ana bileşeni olan öz ve biçim üzerinde durulacak, söz konusu bileşenleri oluşturan; tema, konu, karakter, hikâye, gelişim, ilişkiler düzeni, çatışma gibi temel kavramlar örnekler üzerinden anlatılacaktır. 

Atölyenin Melisa Üneri yönetimindeki ikinci bölümünde dramatik yapıyı oluşturan kavramların pratikte uygulanması amaçlanıyor. Katılımcılar, senaryo yazım sürecini ön hazırlık, hikaye geliştirme ve diyalog yazma uygulamalarıyla beraber, logline, sinopsis ve tretman gibi temel formatları da kapsayacak şekilde deneyimleyecekler. 

Atölyenin Levent Kazak’ın yürütücülüğündeki son bölümünde katılımcılar, geliştirdikleri hikayelerin sunumunu yapacak. Bu hikayeleri senaryoya dönüştürme yolculuğu üzerine konuşma fırsatı bulacaklar.

ÖN KOŞULLAR

Atölyeye katılmak için daha önce herhangi bir eğitim almış olmak gerekmiyor. Ancak katılımcının atölye sürecinde geliştireceği bir hikâye veya fikri olması beklenmektedir.

Atölye Düzeyi

Başlangıç.

AMAÇ:

Propektüs’te fikirden senaryoya uzanan yolculukta temel kavramlardan dramatik yapı oluşturmaya, logline’dan nihaî senaryo yazımına kadar katılımcıların senaryo yazım sürecini deneyimleyerek altyapı oluşturmaları amaçlanıyor.

SEVİLAY SARAL KİMDİR

İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi'nden ve Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü’nden mezun oldu. Aynı üniversitede araştırma görevlisi olarak, master ve doktorasını tamamladı. Doktora tezi Muhsin Ertuğrul Tiyatrosu üzerinedir. Maltepe Üniversitesi Sahne Sanatları Bölümü'nde ve Haliç Üniversitesi Konservatuvar'ında öğretim üyesi olarak oyun yazımı, oyun kurma ve tiyatro tarihi dersleri verdi.

Yanı sıra, Kardeş Türküler projesinin "Açıkhava Konserleri"nde süpervizör olarak yer aldı. 2017'de "Zabel", 2018'de "Artık Bir Davan Var" ve 2023'de "Kara Kutu" adlı oyunlarda hem metin danışmanı hem de yönetmen olarak yer aldı. 2019'da "Hep Sonradan" oyununda reji danışmanı sorumluluğunu üstlendi. Oyun yazımı atölyeleri düzenledi. Tiyatro üzerine muhtelif araştırma, çeviri ve yazıları bulunmaktadır.

Kitap olarak Yayınlanmış oyunları: "7 Kadın", "Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın", "Bir Kadın Uyanıyor", "Kadın Oyunları", "Otobüs" . 

YAZDIĞI SAHNELENMİŞ KISA OYUNLAR:

  • Beş Kadın (1997)
  • Kadın Masalları (1998)
  • Uykudan Önce (2000)
  • Düş Dostları (2001)
  • Kadın Doğum (2002)

    YAZDIĞI SAHNELENMİŞ UZUN OYUNLAR:

    • Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın (2003)
    • 7 Kadın (2004)
    • Bir Kadın Uyanıyor (2005)
    • Otobüs (2008)
    • Eleni'den Mektuplar (2011)
    • Lal Hayal (2019)
    • Afet&Diana (2023)

    ÇEVRİMİÇİ OYNANMIŞ OYUNLARI:

    • Her Güne Bir Vaka (2020)
    • Roterdam-İstanbul Hattı (2020)
    • Elvan'la Polikrom Portreler (2021)

    MELİSA ÜNERİ KİMDİR?

    Finlandiya’da doğup büyüyen Melisa Üneri, İngiltere’de Exeter Üniversitesi Oyun Yazarlığı ve Senaryo Geliştirme bölümünde yüksek lisansını birincilikle tamamladı. İlk uzun metrajlı yaratıcı belgeseli Daddy’s Girl, Finlandiya Film Fonu ile Finlandiya ulusal televizyon kanalı YLE tarafından desteklendi ve 2015’te, prestijli 58. DOK Leipzig festivalinde dünya galasını yaptıktan sonra Sheffield, !f İstanbul, ZagrebDOX gibi önemli festivallerin seçkilerinde yer aldı. 2016’da Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından desteklenen "Patates Olmasın" isimli kısa filminin senarist ve yönetmenliğini üstlendi. İlk gösterimini 53. Antalya FF’de gerçekleştiren film, 28. Ankara FF’den de Jüri Özel Ödülü ile döndü.

    2016-2017 yılları arasında, Mart Ajans Yayıncılık ve Walt Disney ortaklığında meşhur "Limon ve Zeytin" karikatürünün animasyon dizi projesinde senarist ve hikâye editörü olarak görev aldı. Melisa !f 2017 Sundance Senaryo Atölyesi’ne  katıldı ve 2019 TorinoFilmLab’te ‘story editor’ olarak yer aldı.  Bahçeşehir ve Şehir Üniversitesi’nde ‘Senaryo Yazarlığı’ ve ‘Art of Storytelling’ dersleri verdi.  Şu an İstanbul'da yaşıyor, uzun metraj ve dizi projelerinde senarist ve yaratıcı olarak çalışmakta.

    LEVENT KAZAK KİMDİR?

    Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, MSÜ Resim, MSÜ Heykel, MSÜ Tiyatro Dekor Kostüm, MÜ Konservatuvarı Tiyatro Bölümü, İÜ İtalyan Dili ve Edebiyatı, İÜ Yunan Dili ve Edebiyatı gibi ondan fazla bölümde okudu. 1986 yılında profesyonel olarak tiyatroya başladı. Yıllar içinde Altan Erbulak, Ali Poyrazoğlu, Alpay İzer, Bülent Kayabaş, Savaş Dinçel, İsmet Ay gibi tiyatro ustalarıyla aynı sahneyi paylaştı. Otuza yakın tiyatro eserinde oynadı, yazdı, çevirdi ve uyarladı. 1989 yılında, Peker Açıkalın, Nilüfer Açıkalın, Pelinsu Pir ve Levent Tülek ile birlikte TV tarihinde bir klasik olarak yerini alan "Kim Bunlar" adlı bir TV dizisi yaptı. 2000 ve sonrasında büyük beğeni toplayan "O Şimdi Asker", "Neredesin Firuze", "O Şimdi Mahkûm" ve "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü" filmlerinin senaryosunu yazdı. "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü" filmi 13. Altın Koza Film Festivalinde en iyi yönetmen ve en iyi senaryo dallarında ödül aldı.

    2010 yılında Mahir İpek, Memet Ali Alabora ve Serhat Mustafa Kılıç ile beraber Türkmax kanalı için "Heberler" isimli mizahi bir haber programı yaptı. "Yolun Sonundaki Karanlık", "Hemşo", "O Şimdi Asker", "O Şimdi Mahkûm", "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü" filmlerinde, yazdığı TV programlarında ve birçok tiyatro oyununda oyuncu olarak da yer aldı.

    Cezaevlerinde SENDER ile yürütülen "Hayal Kurmak Serbest" ve Akşehir Belediyesi ile gerçekleştirilen "Çorba Çeşmesi" adlı sosyal projelerin sahibidir. İlk senaryo okulu olan "Senaryo Stüdyosu"nun kurucusudur.

    Yazdığı Senaryolar

    Kötü Kedi Şerafettin (2016), Senden Bana Kalan (2015), Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü (2005), O Şimdi Mahkûm (2004),Neredesin Firuze (2003), O Şimdi Asker (2002).

    Tiyatro Oyunları (Oyuncu/Yazar/Çeviri)

    Aş Bunları Aş (1985), Hamam (Steaming -1987), Hoşçakal İstanbul (1988), Seçimler (1989), Dünyalar (1990), Sevimli Hayalet Pufidik, Babam 9 Doğurdu (1991), Çehov Yalta'da (1992), Kelebekler Özgürdür (1993), Çılgınlar Kulübü (1990), Cam (2011), Kurusıkı (2015).

    TV Programları (Oyuncu/Yazar/Yönetmen)

    Kim Bunlar - TRT (1988), Bol Bol Futbol - TRT (1990), Gülen Ayva Ağlayan Nar - Star (1992), Heberler - Türkmax (2010).