Senaryo Stüdyosu’dan, donanımınızı artıracak, senaryo bilginizi bir adım ileriye taşıyacak zengin bir eğitim paketi: Prospektüs 2
Melisa Üneri ile “Sinopsis” bir fikrin senaryoya dönüştürülmesine giden yolda en önemli aşamalardan biri olan genel hikâye ve sinopsis yazımı üzerine uygulamalı bir atölye.
4 ders, 8 saat.
Ümit Ünal ile “Film Dili”nde sinema dilinin unsurlarını anlamaya çalışacak, sinema tarihinden örneklere bakacak ve birlikte kısa bir hikâyeden bir kısa film senaryosu yazma fırsatı bulacaksınız.
Bakın Ümit Ünal bu atölyeyi nasıl anlatıyor: “Şu yakınmayı yıllardır bir çok insandan duydum: ‘Aklımda çok güzel bir hikâye var, mükemmel film olur. Ama senaryosuna nereden başlayacağımı bilemiyorum.’ Peki neden bir hikâyeyi senaryoya "çevirirken" zorlanıyoruz. Çünkü sinemada hikâye anlatırken kullandığımız dil, günlük hayatta ya da edebiyatta kullandığımız hikâye dilinden farklı. Sinemanın dilini bilmemiz, aklımızdaki hikâyeyi sinema diline tercüme etmemiz, sinema diliyle düşünmemiz gerek.”
4 Ders 8 Saat
Ercan Mehmet Erdem “Senaryoda Gerilim Mekanizması ve Klişe” başlığı ile kurduğu atölyesini şu sözlerle anlatıyor: “Belli türlerde gerilim senaryonun ana taşıyıcısı olsa da komedi dahil farklı türlerde de "tutkal" olarak kullanılır, merak unsurunu ayakta tutmaya yarar. Senaryo yazımında metin inşa etmenin yolu türün klişeleşmiş kurallarına riayet etmekten geçse de, bu yöntem ortaya koyacağınız eserin bırakın özgün/orijinal olmasını, sıradan/bayağı bulunmasına yol açacaktır. Oysa türünün diğer örneklerinden sıyrılıp izleyiciye benzersizlik hissi yaşatan senaryolar da aynı kurallara bağlı şekilde inşa edilmiştir. Bu sebeple senaryo yazımında klişenin özgünlüğe dönüştüğü flu aşamaları ve gerilim mekanizmasının nasıl çalıştığını inceleyeceğiz.”
2 ders 5 Saat
Selcan Özgür ile “Dizi Senaryosu Yazarlığı” konvansiyonel ya da dijital platformlar için kendi fikirlerini yaratmak, geliştirmek ve sunmak isteyen katılımcıların dahil olabileceği benzersiz bir atölye. Katılımcıları epizodik anlatımlı dramatik yapıda farklı senaryo matematikleriyle tanıştırmayı ve fikirlerini sunulabilir hikâyelere dönüştürmek için gerekli metodik araçları sağlamayı amaçlayan bu atölye katılımcılarına yazma sürecinde olduğu kadar televizyon yapım işinde de ortaya çıkabilecek olası sorunlar ve fırsatlar konusunda rehberlik edecek.
4 ders 8 saat
Film hikâyesi nasıl kurulur? Yönetmenin kamerası, yani “işaret parmağı” neleri gösterir? Her plan/ görüntü, bir sonraki planı/görüntüyü nasıl “çağırır”? Oyuncuların hareketleri, bakışları, susuşları ve dialoglarının hikâyenin akışındaki etkisi nasıl anlaşılır, dialog nasıl hareketle eşlenir? Bir sahneden bir sahneye nasıl geçilir?
Ezel Akay atölyenin işleyişini şöyle anlatıyor: “Bu ‘deli’ sorulara cevapları birlikte vereceğiz. Bir uzun ‘zihin deneyi’ ile, birlikte, konuşup akıl yürüterek, tüm adımları akılda tutarak ve kurgulayarak bir film çekeceğiz. Tamamen akıldan, sözü bir kamera gibi kullanarak, doğaçlama bir hikâye kuracak, birlikte anlayıp anlatacağız. Yönetmenler için doğaçlama, kamerasız, “sohbetten doğan” bir film için atölye!”
1 ders 5 saat (Blok)
Senaryo yazımına geçmeden önceki bu son durakta katılımcılar, Prospektüs 2 boyunca edindikleri bilgilerin ve deneyimlerin karşılıklı soru-cevaplarla sağlamasını yapabilecek. Bu aşamada, Levent Kazak ile birlikte, senaryosunu yazmaya hazırlandığınız hikayenin üzerinde çalışabileceksiniz.
2 ders 6 saat
Finlandiya’da doğup büyüyen Melisa Üneri, İngiltere’de Exeter Üniversitesi Oyun Yazarlığı ve Senaryo Geliştirme bölümünde yüksek lisansını birincilikle tamamladı. İlk uzun metrajlı yaratıcı belgeseli Daddy’s Girl, Finlandiya Film Fonu ile Finlandiya ulusal televizyon kanalı YLE tarafından desteklendi ve 2015’te, prestijli 58. DOK Leipzig festivalinde dünya galasını yaptıktan sonra Sheffield, !f İstanbul, ZagrebDOX gibi önemli festivallerin seçkilerinde yer aldı. 2016’da Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından desteklenen "Patates Olmasın" isimli kısa filminin senarist ve yönetmenliğini üstlendi. İlk gösterimini 53. Antalya FF’de gerçekleştiren film, 28. Ankara FF’den de Jüri Özel Ödülü ile döndü.
2016-2017 yılları arasında, Mart Ajans Yayıncılık ve Walt Disney ortaklığında meşhur "Limon ve Zeytin" karikatürünün animasyon dizi projesinde senarist ve hikâye editörü olarak görev aldı. Melisa !f 2017 Sundance Senaryo Atölyesi’ne katıldı ve 2019 TorinoFilmLab’te ‘story editor’ olarak yer aldı. Bahçeşehir ve Şehir Üniversitesi’nde ‘Senaryo Yazarlığı’ ve ‘Art of Storytelling’ dersleri verdi. Şu an İstanbul'da yaşıyor, uzun metraj ve dizi projelerinde senarist ve yaratıcı olarak çalışmakta.
Sinema ve dizi filmi yönetmeni, senaryo yazarı, öykü ve roman yazarı. 14 Nisan 1965, Tire / İzmir doğumlu. Menemen Lisesi (1981), Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-Televizyon Bölümü (1985) mezunu. Sinema ve reklamcılık alanında çalıştı, sinema filmleri ve televizyon dizileri için senaryolar yazdı.
Halit Refiğ’in yönettiği “Teyzem” (1986), Atıf Yılmaz’ın yönettiği “Hayallerim, Aşkım ve Sen” (1987), Sinan Çetin’in yönettiği “Berlin in Berlin” (1992) gibi sinema filmleri ile “Tatlı Betüş” (1992) gibi televizyon dizilerinin senaryo yazarı olarak tanındı. “Teyzem” senaryosuyla 1986 Milliyet Gazetesi Senaryo Yarışmasında Birincilik Ödülünü aldı.
Senaryosunu Yazdığı Diziler:
Çıplak Gerçek (2012)
Tatlı Betüş (1993)
Senaryosunu Yazdığı Filmler:
Aşk, Büyü vs (2019)
Sofra Sırları (2017)
Nar (2011)
Kaptan Feza (2009)
En Mutlu Olduğum Yer (2009)
Gölgesizler (2008)
Zaman Hırsızı (Kısa Film 2007)
Ara (2007)
Anlat İstanbul (2004)
9 (Dokuz) (2002)
Yaz Yağmuru (1993)
Berlin in Berlin (1993)
Amerikalı (1993)
Piano Piano Bacaksız (1992)
Arkadaşım Şeytan (1988)
Hayallerim, Aşkım Ve Sen (1987)
Teyzem (1986)
Milyarder (1986)ERCAN MEHMET ERDEM KİMDİR?
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü Dramatik Yazarlık Anasanat Dalını bitiren Ercan Mehmet Erdem, mezun olduğu yıl kaleme aldığı oyunu "Lanet" ile Mitos-Boyut Yayınlarının Oyun Yazma Yarışmasında birinci olarak Başarı Ödülü'ne layık görüldü ve oyunu aynı yayınevi tarafından kitap olarak basıldı.
TRT'de skeç ve dizi yazarlığı yapmasının ardından AdamFilm bünyesinde çalışmaya başladı. 2010'da Emrah Serbes'in "Her Temas İz Bırakır" adlı eserini televizyona "Behzat Ç. – Bir Ankara Polisiyesi" adı ile uyarladı, dizi 2 sezon devam etti. Dizinin, 2013 yılında sinema filmini, 2019 yılında ise devam bölümlerini yazdı. 2011 yılında 2. Antalya Televizyon Ödülleri'nde bu dizi ile Drama dalında "En İyi Dizi Senaryosu" ödülünü aldı. Behzat Ç. dizisinin fenomenleşen anti kahramanı Ercüment Çözer’in etrafında dönen olayları konu alan "Saygı" isimli dizi ise yakında Blutv’de yayınlanmayı bekliyor. Erdem, senaristlik ve oyunculuk yapmaya devam etmektedir.
Senaryosunu Yazdığı Diziler:
Saygı, Behzat Ç. – Bir Ankara Polisiyesi, Mehmed: Bir Cihan Fatihi, 46 Yok Olan, Kara Kutu, Cinayet.
Senaryosunu Yazdığı Filmler:
Behzat Ç. Ankara Yanıyor.
Rol Aldığı Film ve Diziler:
Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi (TV Dizisi 69.bölüm Bar Koruması, 2011).
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümünden 2009 yılında mezun oldu. Domus Sanat Çiftliği alternatif mekan oluşumu içinde ve Sahne Dışı Sokak Tiyatrosu Topluluğu içinde kolektif bir çabanın parçası olarak oyun metinleri yazdı ve yönetti.
2012 yılında kültür-sanat işiyle uğraşan her Ankaralı gibi İstanbul’a yerleşti ve kısa süre sonra "Behzat Ç.– Bir Ankara Polisiyesi" dizisinde senaryo asistanı olarak çalışmaya başladı. Senaryo yazarlığına başladıktan sonra tiyatroyla bağını koparmadı ve Milliyet Sanat, Mimesis gibi mecralara tiyatro eleştirileri yazarken, Radikal Kültür-Sanat, BirGün Kitap yayınlarında ise çeşitli söyleşileri ve yazıları yayımlandı.
Behzat Ç. deneyiminin ardından daha pek çok günlük ve haftalık dizinin hikâye, tretman ve diyalog aşamalarında çalışarak yazmaya devam etti. Son olarak Blu Tv'de 13 bölüm olarak yayınlanan "Dudullu Postası" dizisinde ve "Sevgili Komşum" filminde Onur Ünlü'yle birlikte ortak senarist olarak yer aldı.
Kadir Has Üniversitesi Sinema bölümünde senaryo dersleri veriyor.
"Neredesin Firuze", "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü", "7 Kocalı Hürmüz" gibi unutulmaz filmlerin yönetmeni Ezel Akay sektöre yapımcı, senarist, oyuncu kimliğiyle de katkı sunmaya devam ediyor.
Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinden mezun olduktan sonra Amerika’da Villanova Üniversitesinde tiyatro öğrenimi gören Akay, İFR (İstisnai Filmler ve Reklamlar) prodüksiyon şirketinin kurucu ortağı olarak reklam ve film prodüksiyonu sektörüne girmeden önce reklam metin yazarlığı, tiyatro yönetmenliği ve oyunculuğu, yapım asistanlığı ve amirliği yaptı. Birçoğu büyük ses getiren 1000’den fazla reklam filmine yönetmen olarak imza attı.
Yurt içi ve yurt dışı birçok festivalde ödül kazanan "Tabutta Rövaşata", "Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak", "Güneşe Yolculuk" gibi filmlerin yapımcısı Akay’ın, Haldun Çubukçu ile birlikte yazdığı "Yargu" isimli tarihi kurgu roman da bulunuyor.
Ezel Akay halen, kurucu ortak sıfatıyla İFR bünyesinde yönetmenlik ve yapımcılık yaparak kariyerini sürdürmektedir.
Yapımcılığını Üstlendiği Filmler:
Tabutta Rövaşata (1996), Güneşe Yolculuk (1998), Şellale (2001), Adem'in Trenleri (2007) (Yönetici Yapımcı).
Yapımcılığını ve Yönetmenliğini Üstlendiği Filmler:
Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak (2002), Neredesin Firuze (2003),
Yönetmenliği ve Senaristliğini Üstlendiği Filmler:
Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü (2005), Gümüş Lale Burası Osmanlı 1711 (2011), F Tipi Film (2012).
Yönetmenliği Üstlendiği Filmler:
7 Kocalı Hürmüz (2009), Küçük Kara Balıklar (2014).
Oyuncu Olarak Yer Aldığı Filmler:
Martıların Efendisi (2017), Yarım Kalan Aşklar (2020).
Yapımcılığını, Yönetmenliğini ve Senaristliğini Yaptığı Filmler:
9 Kere Leyla (2020).
Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, MSÜ Resim, MSÜ Heykel, MSÜ Tiyatro Dekor Kostüm, MÜ Konservatuvarı Tiyatro Bölümü, İÜ İtalyan Dili ve Edebiyatı, İÜ Yunan Dili ve Edebiyatı gibi ondan fazla bölümde okudu. 1986 yılında profesyonel olarak tiyatroya başladı. Yıllar içinde Altan Erbulak, Ali Poyrazoğlu, Alpay İzer, Bülent Kayabaş, Savaş Dinçel, İsmet Ay gibi tiyatro ustalarıyla aynı sahneyi paylaştı. Otuza yakın tiyatro eserinde oynadı, yazdı, çevirdi ve uyarladı. 1989 yılında, Peker Açıkalın, Nilüfer Açıkalın, Pelinsu Pir ve Levent Tülek ile birlikte TV tarihinde bir klasik olarak yerini alan "Kim Bunlar" adlı bir TV dizisi yaptı. 2000 ve sonrasında büyük beğeni toplayan "O Şimdi Asker", "Neredesin Firuze", "O Şimdi Mahkûm" ve "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü" filmlerinin senaryosunu yazdı. "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü" filmi 13. Altın Koza Film Festivalinde en iyi yönetmen ve en iyi senaryo dallarında ödül aldı.
2010 yılında Mahir İpek, Memet Ali Alabora ve Serhat Mustafa Kılıç ile beraber Türkmax kanalı için "Heberler" isimli mizahi bir haber programı yaptı. "Yolun Sonundaki Karanlık", "Hemşo", "O Şimdi Asker", "O Şimdi Mahkûm", "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü" filmlerinde, yazdığı TV programlarında ve birçok tiyatro oyununda oyuncu olarak da yer aldı.
Cezaevlerinde SENDER ile yürütülen "Hayal Kurmak Serbest" ve Akşehir Belediyesi ile gerçekleştirilen "Çorba Çeşmesi" adlı sosyal projelerin sahibidir. İlk senaryo okulu olan "Senaryo Stüdyosu"nun kurucusudur.
YAZDIĞI SENARYOLAR:
Kötü Kedi Şerafettin (2016), Senden Bana Kalan (2015), Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü (2005), O Şimdi Mahkûm (2004),Neredesin Firuze (2003), O Şimdi Asker (2002).
TİYATRO OYUNLARI (OYUNCU/YAZAR/ÇEVİRİ):
Aş Bunları Aş (1985), Hamam (Steaming -1987), Hoşçakal İstanbul (1988), Seçimler (1989), Dünyalar (1990), Sevimli Hayalet Pufidik, Babam 9 Doğurdu (1991), Çehov Yalta'da (1992), Kelebekler Özgürdür (1993), Çılgınlar Kulübü (1990), Cam (2011), Kurusıkı (2015).
TV PROGRAMLARI (OYUNCU/YAZAR/YÖNETMEN):
Kim Bunlar - TRT (1988), Bol Bol Futbol - TRT (1990), Gülen Ayva Ağlayan Nar - Star (1992), Heberler - Türkmax (2010).
KDV dahil tutardır.
Taksitli ödemelerde atölye ücretini kredi kartı limitiniz etkilenmeden ödeyebilirsiniz.